JCB – pasaulē populārākie teleskopiskie iekrāvēji

Jau vairākus gadus JCB ir teleskopisko iekrāvēju ražošanas līderis visā pasaulē. Vairāk nekā 40 gadus uzņēmums ražo modernu un tehnoloģiski attīstītu tehniku, nodrošinot dažādus tehnoloģiskos risinājumus celtniecības, lauksaimniecības un rūpniecības nozarēs. Aprīlī tika saražots jau 200 000. teleskopiskais iekrāvējs.

200 000 teleskopiskais iekravejs

JCB 520, kas bija pirmais šī ražotāja modelis, tika laists klajā 1977. gadā. Tas bija aprīkots ar divu riteņu piedziņu, 6,4 m pacelšanas augstumu un 2,25 tonnu celtspēju.

1977 - pirmais JCB teleskopiskais iekravejs

Pirmais JCB teleskopiskais iekrāvējs

Pirms teleskopiskajiem iekrāvējiem materiāli tika pārkrauti ar dakšveida iekrāvējiem, ekskavatoriem-iekrāvējiem un iekrāvēju kausiem. Pēdējo 40 gadu laikā JCB iekrāvēju klāsts ir ievērojami paplašināts. Patlaban tajā ietilpst iekrāvēji ar līdz pat 20 m darba augstumu un celtspēju, kas pārsniedz 6 tonnas.

Jau kopš pirmsākumiem, JCB teleskopisko iekrāvēju tirgū piedāvājis dažādas inovācijas, piemēram, ieviesa pilnpiedziņu, novietoja dzinēju šasijas sānos, lai strēli varētu novietot zemāk, kā arī nodrošināja dažādus stūrēšanas režīmus visiem iekrāvēja riteņiem, lai uzlabotu manevrētspēju. Laižot klajā Tier 4 Final standartam atbilstošus zemu izmešu dzinējus, kas uzlabo darba efektivitāti un cikla laikus, JCB jau atkal uzstādījis jaunus teleskopisko iekrāvēju ražošanas standartus,

Gadu laikā 520. modeļu sērija ar divu riteņu piedziņu ir būtiski mainījusies. 1980. gadā tika prezentēts JCB 525, bet 1981. gadā 520-2 un 520-4 modelis ar pilnpiedziņu un lielākiem aizmugurējiem riteņiem, kas uzlaboja saķeri ar virsmu būvlaukumos. Šiem modeļiem tika uzstādīta arī JCB Q-fit agregātu sakabe, kas ļāva operatoriem strādāt ar dažādiem kausiem un citiem agregātiem, tostarp palešu dakšām.

Lai arī līdz šim pasaulē JCB teleskopiskos iekrāvējus pazīst ar nosaukumu JCB Loadall (tulkojumā – iekraut visu), JCB teleskopiskie iekrāvēji tā tika nodēvēti vien 1982. gadā. Šajā laikā JCB laida klajā ērti pārslēdzamo Synchro-Shuttle transmisiju, bet servo vadības sviras tika ieviestas 1986. gadā, kas atviegloja operatora ikdienu, veicot vienveidīgas iekraušanas darbības.

Jau kopš 1980.gada bija labi pazīstami teleskopiskie iekrāvēji ar aizmugurē novietotu dzinēju. 1989. gadā JCB pilnībā pārstrādāja šo tehniku, aprīkojot to ar dažādiem stūrēšanas režīmiem un četriem vienāda izmēra riteņiem. Tas uzlaboja braukšanas kvalitāti un manevrētspēju šauros vai neparocīgos darba apstākļos, izmantojot visu riteņu stūrēšanu un sānu gaitu.

Viena no svarīgākajām priekšrocībām, dzinējam atrodoties vidus pozīcijā, bija zemais strēles novietojums, kas uzlaboja redzamību uz aizmuguri. Tomēr 1997. gadā JCB nolēma veikt papildu uzlabojumus, novietojot dzinēju sānos starp riteņiem. Tas ļāva strēli novietot vēl zemāk, vēl vairāk uzlabojot redzamību labajā pusē un aizmugurē kā arī atvieglojot pieeju svarīgiem apkopes punktiem.

Jauda un degvielas ekonomija JCB lika pievērsties dzinēju izstrādei pašiem, tādēļ 2005.gadā JCB radīja savu 4,4litru Dieselmax dzinēju. Turpinot iekrāvēju attīstību un ņemot vērā klientu prasības pēc lielākas veiktspējas un mazākām darba izmaksām, jaudīgākie modeļi tika aprīkoti ar augstas veiktspējas mainīgās plūsmas hidraulikas sistēmu, kas sūknēja eļļu līdz 140 l/min.

2006. gadā JCB kļuva par pirmo uzņēmumu, kas bija saražojis jau 100 000 teleskopisko iekrāvēju. 8 miljonu mārciņu ieguldījums jaunās ražotnēs un jauna montāžas ceha izveidē Ročesterā, nodrošinaja iespēju uzlabot ražošanas efektivitāti. 2007. gadā JCB ieguva Queen balvu par saviem revolucionārajiem 536-70, 535-140 HiViz un 535-125 HiViz modeļiem. 2009. gadā tika izstrādāts 527-58 modelis. Tas bija kompakta izmēra, manevrētspējas, atvieglotas vadības un izcili ērtas iekraušanas/izkraušanas spējas kombinācija. Šis bija pirmais iekrāvējs kompakto iekrāvēju klasē ar hidrostatisko piedziņu un dzinēja sānu novietojumu.

Lai nodrošinātu atbilstību jaunajiem izmešu standartiem un veiktspējas prasībām, JCB uzlaboja savus 4,4 litru EcoMAX dzinējus, izmantojot tikai EGR recirkulāciju un mainīgās ģeometrijas turbīnu. EcoMAX dzinējam tika uzstādīta arī jaudīgāka dzinēja kontroles sistēma, kas uzlaboja reakcijas laiku un samazināja degvielas patēriņu. JCB piedāvāja arī 55 kW EcoMAX dzinēju, kas palīdz samazināt darba izmaksas, CO2 izmešus un uzlabo darba efektivitāti. Šis dzinējs kļuva iecienīts klientu vidū, jo pie zemiem apgriezieniem, tam ir lieliskas griezes momenta īpašības, kas parasti ir raksturīgs jaudīgākiem dzinējiem.

2012. gadā JCB iepazīstināja ar modeli 550-80, kam bija 8 m darba augstums un 5 tonnu celtspēja. Tas galvenokārt bija paredzēts noslogotai iekraušanai ar liela tilpuma kausiem gan atkritumu apstrādē, gan lauksaimniecībā. 2014. gadā tika laists klajā 560-80 modelis ar 6 tonnu celtspēju. JCB tehnika ar lielāko darba augstumu ir 540-200 modelis ar piecpakāpju strēli, kas nodrošina 20 m pacelšanas augstumu, kas arī tika laists klajā šajā pašā gadā.

Mūsdienu teleskopu dzinēji ir aprīkoti SCR sistēmu, kas atrodas zem pārsega. Tie atbilst jaunākajiem Euro Stage IV/US Tier 4 Final izmešu standartiem. Nav nepieciešams papildu dārgais dīzeļa daļiņu (DPF) filtrs, kā tas ir citiem dzinējiem. 55 kW EcoMAX dzinējam nav vajadzīga nekāda pēcapstrādes sistēmas, piemēram, SCR sistēma (AdBlue).

2014. gadā uzmanība tika pievērsta hidraulikas veiktspējai – 550 un 560 Wastemaster sērija tika papildināta ar Smart Hydraulics sistēmu, kurai ir unikāls pacelšanas cilindra mehānisms, kas ļauj strēli nolaist daudz ātrāk ar zemiem dzinēja apgriezieniem. Šī reģeneratīvā hidraulikas sistēma tika aprīkota arī ar cilindra kustību slāpēšanu, kausa kratīšanas funkciju, automātisko strēles amortizāciju un papildus hidraulikas izvadu atgaisošanas sistēmu. Iekraušanas cikli ir par 20% ātrāki, bet degvielas patēriņš samazinās par 15%.

2015. gadā JCB pierādīja savas nepārspējamās zināšanas par hidrostatisko un Powershift transmisiju, izstrādājot īpaši kompakto iekrāvēju 525-60 HiViz ar hidrostatisko transmisiju, plašu kabīni un zemu novietotu strēli, kas uzlabo redzamību. Mašīna ir tikai 1,8 m augsta un 1,8 m plata.

JCB 525-60

Categories: